www.gaz-auto.bydgoszcz.pl

Vademecum instalacji LPG

27.08.2018

Używane auta z instalacją LPG sprowadzane z zagranicy

Pojawiają się na rynku polskim używane auta z instalacją LPG sprowadzane z zagranicy - nie nowina. Warto jednak zorientować się przed zakupem takiego samochodu, ile będzie kosztować jego eksploatacja, naprawy. Największy koszt pojawiający się najczęściej jako pierwszy - to koszt wymiany zbiornika. Instalacje typu holenderskiego mają nietypowe zbiorniki, trudne do osiągnięcia w Polsce, lub bardzo drogie, a jedno z drugim się niestety wiąże. Koszty podzespołów bywają od dwu- do czterech razy większe od standardowych, popularnych na rynku Polskim, marek (typu Stag, Optima, Elpigaz, KME). Takie ceny powodują, że serwis w krótkim czasie potrafi pochłonąć budżet, za wysokość którego można by w Polsce założyć nową instalację gazową w samochodzie. Więc, jeśli się Państwo decydują na zakup samochodu z instalacją gazową montowaną w innym kraju - zawsze warto sprawdzić jakie będą koszty jej serwisu i czy nakłady jakie będziemy musieli ponieść bilansują koszt zakupu samochodu z zagranicy.

20.07.2017

Jak przygotować samochód przed oddaniem do warsztatu w celu montażu instalacji gazowej?

Czy samochód powinien być czysty? Byłoby miło ;) - aczkolwiek to nie względy estetyczne są tu istotne. Ważne jest aby samochód był sprawny. A najważniejsze - silnik powinien działać bez zarzutu. Jeśli silnik nie działa prawidłowo na benzynie - nie będzie działał poprawnie na gazie.
Przed montażem instalacji LPG należy usunąć także wszelkie usterki, które uniemożliwią poprawną kalibracje systemu. Samochód można sprawdzić w każdym warsztacie, w którym mają diagnostykę komputerową. Także w naszym warsztacie możecie Państwo uzyskać informację, czy samochód jest przygotowany do montażu instalacji LPG.
10.06.2017

Zbiornik gazu - wymiana / legalizacja.

Montaż/wymiana zbiornika auto-gaz (LPG) - Bydgoszcz - Fordon     Zbiornik zewnętrzny auto-gaz (LPG) - Bydgoszcz - Fordon
Zbiorniki nowe są dopuszczone do użytkowania przez maksymalnie 20 lat od produkcji, pod warunkiem badań po 10 latach eksploatacji - legalizujących zbiornik na kolejne 10 lat.
Zbiorniki zewnętrzne, jeśli nie były montowane w osłonie, zwykle nie przechodzą takich badań pozytywnie ze względu na korozję.
Wymiana zbiornika gazu (usługa realizowana w naszym warsztacie w ramach serwisu LPG) jest szybka i bardziej popularna wśród użytkowników samochodowych instalacji LPG, a cena tej usługi porównywalna z legalizacją (szczególnie w przypadku zbiorników typowych). Legalizacja wymaga więcej czasu, odnalezienia specjalistycznej jednostki certyfikującej i zmusza do jazdy na benzynie do czasu uzyskania legalizacji. Bywa, że legalizacja jest koniecznością, jeśli mamy nietypowy zbiornik.
Należy pamiętać, że zarówno do wymiany jak i legalizacji zbiornik musi być pusty.
01.06.2017

Najczęstsze źródła przecieku gazu LPG w starych instalacjach auto-gazu.

Jeśli mając zamontowaną instalację LPG w samochodzie poczujemy na zewnątrz, lub częściej wewnątrz samochodu swąd gazu - lepiej nie odkładać wizyty w serwisie auto-gazu. W naszym warsztacie posiadamy detektor gazu, którym zdiagnozujemy, która część instalacji uległa awarii, rozszczelnieniu czy uszkodzeniu.
Czasami przyczyną ucieczki gazu z instalacji są przewody, które ulegają starzeniu i doznają mikropęknięć. Z czasem przerwy w ciągłości przewodu się poszerzają i problem staje się odczuwalny, wręcz dokuczliwy dla użytkownika. Dobrze od czasu do czasu wzrokowo przeprowadzić inspekcję przewodów LPG pod maską, rutynowo np. przy kontroli poziomu oleju. Jeśli coś budzi nasz niepokój wystarczy przyjechać do naszego warsztatu i serwisant oceni czy jest się czym martwić, a co najważniejsze sprawdzi detektorem gazu, czy nie doszło do przerwania ciągłości instalacji.
23.05.2017

Wymiana filtra

Filtr gazu LPG w samochodzie. Filtr jest dość newralgiczną częścią instalacji gazowej. Od jego skuteczności zależy nie tylko efektywność instalacji, ale również żywotność całego układu. Długo nie wymieniany filtr po wyciągnięciu z "gniazda" - mówi sam za siebie. Zapchany powoduje zatory i nieefektywne podawanie mieszanki LPG - skutki odczuwalne wprost w trakcie jazdy to między innymi: brak ciągłości podawania paliwa, szarpanie samochodu (traci moc), nie równa jazda, brak komfortu przy prowadzeniu samochodu na gazie. Długotrwałym skutkiem może być uszkodzenie instalacji np. wrażliwego reduktora.
17.05.2017

Spostrzeżenia serwisanta instalacji auto-gazu: REDUKTOR

W starszych instalacjach LPG najczęstszym problemem, z którym użytkownicy auto-gazu przyjeżdżają, to wadliwie działający reduktor. Jest to część instalacji LPG dość wrażliwa. Zdarza się, że po latach użytkowania, szczególnie, jeśli nie są wymieniane regularnie filtry, dochodzi do uszkodzenia . Niektórzy podejmują próby regeneracji reduktora, ale w większości przypadków, jeśli nie we wszystkich, są to próby nie udane lub krótkotrwałe. Ze względu na niewielkie powodzenie takiej naprawy i jej nie małe koszty, odradza się regenerację reduktorów w instalacjach samochodowych zasilanych LPG.
Reduktor jest eksploatowany w czasie jazdy na gazie i wykonuje "ciężką pracę" więc ma prawo się zużywać, bo większość awarii reduktorów wynika właśnie ze zużycia tego elementu. Próba jego rekonstrukcji przypomina łatanie sparciałej opony – z czasem i tak puści w innym miejscu…

Warsztat montażowo serwisowy auto-gaz LPG: eco-en mgr inż. Marek Buras, ul. Bora-Komorowskiego 15 (w podwórzu), 85-793 Bydgoszcz, tel. kom. 887 698 788
N a w i g a c j a :
| LPG - co to? | | Korzyści i zalety auto-gazu | | Kalkulator ekonomiczny | | Moc silnika i zużycie gazu | | Emisja spalin | | Typy instalacji auto-gaz |
| Serwis instalacji LPG | | Montaż instalacji LPG | | Kontakt |
ostatnia aktualizacja: 27.11.2018 by alibu